Thursday, March 25, 2010

Kalau LTL,


Orang jahat ada disini,orang jahat ada disana,orang jahat ada di tepi-tepi. Tapi kadang-kadang orang jahat itu adalah kita.Aku jahat sebab merampas,khabarnya.Dia jahat sebab menggatal,khabarnya.Kau jahat sebab menghasut,khabarnya.

Well,yes. Kalau kau sedang membaca. Aku pasti kau akan keluarkan macam-macam spekulasi. Sebab bagi kau apa aku tulis tentang kau tak betul. Kau bukan seorang penghasut. Itu akan jadikan aku – jahat.mungkin lah.

Seorang loser bagi aku adalah orang yang tak boleh terima kenyataan,yang akan cakap sebenarnya kita inilah yang tak boleh terima kenyataan walaupun kenyataannya - dia tak boleh terima kenyataan itu kene dekat batang hidung sendiri. Dia just.. tak boleh terima.Tak boleh handle.

Aku memang selalu tinggal dalam fantasi. Just to be frank.Tapi kadang-kadang. Tinggal dalam fantasi lama-lama pun bikin mual,nyirap. Jadi aku selalu juga pijak atas reality dan terima pelbagai kenyataan.even the most stupid ones.

Bila kau cuba terima.. its not so bad actually. Katanya loser tetap loser. Aku angkat tangan ni, dan aku rasa dia mungkin mahu angkat tangan juga. Join the boat? Siapa yang tak boleh terima kenyataan sebenarnya. Kau ke aku?

Bagaimana dengan kau-kau? Lu pikir lah sendiri.