Thursday, May 27, 2010

tak perlu tajuk sebab terlalu sakit untuk tulis tajuk,


sebenarnya aku harap aku dilahirkan seorang hipi.

sebab hipi.they dont give a fuck about anything.sementara aku? i get hurt almost ALL the time.aku macam nak orang tahu aku hurt dalam pada masa yang sama aku tak nak.aku nak orang faham sendiri.tapi orang - tak pernah boleh faham orang lain.

dalam seribu cuma satu yang boleh dengar cerita kita.satu dalam seribu tu.sampai kau kojol pun kau tak akan jumpa.tapi kalau kau bernasib baik. kau tak akan jadi si-cantik-yang-tanam-ros-putih-belakang-rumah-tapi-tak-pernah-senyum.

aku memang teringin nak cerita macam-macam.tapi aku tahu aku tak mampu.sebab orang tak akan faham.menangis tu best tak? tak.menangis sambil isap rokok? itu best.sebenarnya aku cuba buat benda betul untuk SEMUA orang.untuk singa,untuk buah hati,untuk kawan-kawan.tapi tak pernah untuk diri sendiri.

kalau aku cuba buat sesuatu untuk diri sendiri.aku pilih untuk lari.is that good? mungkin orang akan cakap áku tak berpendirian sebab mula konon nak masuk ASWARA.tiba-tiba aku fikir.aku nak masuk ISI jogjakarta.kenapa jogja? sebab aku nak larikan diri.bagus ke ?

betul lah.cuma kertas aje yang akan betul-betul faham kita.bukan orang.