Saturday, January 8, 2011

No Stress,

Aku boleh je teguh kepada universalism.Aku orang universal.Universal tak terhad kepada minat dalaman musik/film/makanan tapi juga bersifat universal kepada apa saja jenis perilaku manusia lain kepada aku.Lu nak buat tahi,gua sediakan tisu.Lu nak bagi benih,gua tanam jadi bunga.Se-universal macam tu pun aku boleh handle.

Ini aku sembang gabang je.Padahal aku sedar yang universalism aku ada limitasi.Limitasi yang dah dicabul oleh pihak-pihak yang aku fikir keluarga.Cuma orang yang dah pernah cuci burit kau je yang takkan fikir dua tiga kali untuk buat ritual penyakitan hati bagai ni.

Memang susah kena buat benda kau tak suka.Memang payah untuk senangkan hati orang.Tapi lek lu.Kalau rezeki aku murah lagi 10 tahun.Aku sumpah aku akan mandikan kau dalam tab duit.berenanglah kau dengan wang ringgit wahai tuhan duit.

Bila kau berdepan dengan isu hidup-mati.Kau akan nampak apa yang penting sahaja,tangan kau secara robotiknya akan perlahan-lahan kupas benda lain yang tak berharga dan buang dalam tong sampah.It clarifies you.Aku banyak kali paksa diri aku untuk jadi selfish.I gotta know WHAT I WANT.I am going to do WHAT I WANT.Sudah tiba masa untuk pentingkan diri sendiri.Berbaloi sebenarnya.

Jadi aku nak hantar bergazillion kudos kepada insan yang dah buat aku tidur/makan/mandi dalam agoni berat.What a wonderful way of berbulshitasi.