Tuesday, May 10, 2011

Popi

Berkenaan konsep prejudis, benda ini memang berkait rapat dengan hipokrasi psychedelic dan disertakan juga dengan sub-konsep nafsu menghalalkan niat. Isu subjektif yang tak perlu diterangkan.

Semua manusia pun terlibat. Semua jenis delegasi langit tunjang. Di mana, individu yang bijak adalah terdiri daripada individu keji yang sedar dengan arus yang dia sedang tempuh. Sama ada jernih, keruh, atau berkeladak macam air mani sekalipun, arus subliminal haram ini meracun tanpa sedar dan aku tak boleh lari dari fakta yang bahawasanya, arus ini ada pro dan kontra dia sendiri.

Masih, aku ada hak untuk wujudkan prejudis terhadap semua partikel-partikel kecil dalam kehidupan dan tidak dikira pula sama ada kehidupan itu dijuruskan semata-mata kepada hak milik aku sendiri atau orang lain. Kebanyakan otak manusia masih lagi terdiri daripada otak-otak antijirim. Masih banyak yang bodoh dan tak boleh berfikir dengan telus.

Menulis di medium orang memang ada batu penghalang yang sesiapa pun boleh nampak. Ada garisan berjeriji yang aku tak boleh nak lintas, apatah lagi sentuh. Jadi untuk dielakkan daripada onar disalut dalam blog mulia ini, aku lebih suka jadi sopan.