Sunday, May 22, 2011

Ular

Orang cakap pasal hikmah, then semuanya nak dikaitkan dengan hikmah. Yang nyatanya, nasib diri sendiri bukan kawanan anjing kurap tepi jalan yang tentukan. Jadi ketika belayar di terusan sampah reput, jangan wujudkan rasa janggal untuk pentingkan diri sendiri dulu. Sampai masa benda ini dibaca balik, aku harap aku boleh tekadkan diri, mantapkan sahsiah syaitan yang dari dulu suka tinggalkan selaput dara busuk beracun. Pergi matilah kalau cinta itu buta. Pergi matilah kalau niat untuk bernafsu buas itu membawa kepada nikmat syurga.

Belayar dekat laut memang tak selalunya mudah. Bertuahnya laut aku ini ada seekor ular besar and so kalau aku jatuh lemas tenggelam macam mana sekalipun, aku harap ular ni ada belas kasihan nak jaga mayat aku dari dimamah dewa laut kanibal yang dari dulunya tak habis-habis nak jatuhkan prinsip hidup bahagia aku sampai tua. Aku harap.