Saturday, March 20, 2010

Kepulan-Kepulan Hijau Yang Comel,

Aku dah naik menyampah kena tekanan dari macam-macam jenis pihak,macam-macam perangai bahlul, semua nak serang dekat hati aje. Mentang-mentang dekat hati tu sensitip. Dah penat habis dah ni aku berperang,sudah-sudahlah.

Fuck that, I have bigger problems.

Masalah kewangan. Bila perempuan ada masalah kewangan. Itu sangat tak kool. Aku suka kerja. Aku suka kerja aku. buat masa sekarang,kerja aku buat zine.Pergi event-event art dan jual. Aku suka panorama tu.Dikelilingi dengan artisan. Orang-orang yang muka dia selenga. Tapi dorang pikir out of the box. Orang-orang artisan. Tapi buat masa sekarang aku dah tak boleh bekerja.

Salahkan SPM. Aku benci bila aku kena terima hakikat yang SPM lambat lagi. Kalau boleh aku nak buat SPM esok. Sebab aku nak cepat-cepat keluar. Ironiknya, aku tak boleh terima juga hakikat bila SPM esok.Sebab aku akan protes tak sempat study.

Dulu masa aku sekolah rendah. Aku tak sabar nak masuk sekolah menengah. Aku selalu tengok cerita Indonesia yang pasal sekolah-sekolah tu. Kan banyak. Aku teruja sangat. Masuk form1 ,jadi batak. Bajet dah besar. Sampai form3. baru aku sedar perbuatan form1 aku tak ubah macam babun. Form4 – aku mula belajar berdikari. Form5 – tak sabar sabar nak keluar dari rumah. Nak bebas. Nak jadi budak kolej pulak. Lepak-lepak. Enjoy. Bodoh betul kita-kita ni.

Macam ni lah remaja. Kerja dia nak enjoy, memberontak,enjoy, memberontak.

Kita sebenarnya tak tahu apa-apa pasal hidup. Dalam hidup kita nak jadi orang kool. Apa kita dapat? Apa kita dapat kalau jadi kool? Popular? Popular taik apa?

Aku. aku cuma nak tulis. Aku tak nak jadi siapa-siapa selain aku. aku akan tulis.dan tulis dan tulis dan tulis.Disamping Boyf, petak dan artisan lain. itu hidup aku. I can breath ,I can laugh,I can feel.

Shit.. dah seminggu aku tak main asap. I need money. Bila perempuan ada masalah kewangan,itu sangat tak kool. Seryes ni.

Tak ada duit nak photocopy, tak ada duit nak beli shits, tak ada duit untuk hidup sampoerna, tak ada duit untuk naik train, tak ada duit untuk apa-apa.

I need money. Janganlah sampai aku jual lomo dengan gitar aku pulak.