Saturday, August 28, 2010

Imma Be Living Than Good Life,


Dulu Anak Raja pernah tanya “ kalau kau jadi superhero.kau nak jadi siapa?” – aku agak terkial-kial nak jawab.Sebab masa tu.Aku tak rasa yang aku perlukan apa-apa kuasa.Aku hebat dan aku kuat sebagai aku.Jadi untuk sedapkan hati dia aku jawab “ superwoman” secara tipikal. Dia pula kata.Dia nak jadi Jumper. Boleh ada kat banyak tempat dalam satu masa.

Mungkin betul kata Anak Raja. Tak salah kan untuk bercita-cita jadi orang yang dikurniakan kuasa luar biasa? Superhero. Superhero hebat.Dia selamatkan orang dan sanggup berkorban apa saja untuk semua orang.They are the good guys.Tapi kalau semua orang nak jadi orang baik? Siapa nak jadi orang jahat?

Orang baik sama dengan penindasan.Dimana ada orang baik.Disitu ada penindasan.Di mana ada bawang putih,disitu ada bawang merah. Jadi untuk elakkan kepala kau dipijak-pijak,ditindas-tindas,dikoyak-koyak.Jadi saja orang jahat. Bila kau jahat, kau boleh buat apa saja kau nak. Kau nak sakitkan hati orang lain? go on.

Aku tak ada pengalaman sangat sebab aku budak mentah.Tapi as far as I’ve come.aku sedar satu benda penting yang mirip macam rantai makanan dalam hidup kita. Hari ini kau nampak orang kena ragut,esok kau pula kena ragut. Harini ni kau nampak lelaki yang kau fikir kau tak akan dapat dan esok kau diajak jadi pendampingnya ke majlis tari menari. Kita dilahirkan untuk bersemadi dengan situasi yang shocking. Kita semua bagaikan nomad dan “situasi-situasi yang shocking” tadi is our destination. One day youre at shocking world number one and the next you’ll be at shocking world number 2 and so on until you die.

Manusia sukakan kemenangan kan? Jadi aku ada tips untuk kau jadi pemenang dalam situasi-situasi tu. Simple, mulai hari ini jadilah orang jahat. Itu jawapan terbaik. Semoga berjaya nomad’s.Jangan jadi macam aku.Selalu ditindas.