Wednesday, October 27, 2010

And Beyond,


Penyesalan.

Kadang-kadang aku hairan.Sambil aku duduk sorang,sedut niko,kira kapal terbang.Aku jadi fikir sendiri.Rasa macam nak duduk ditengah jalan hidup kita dan pandang belakang,usya balik apa yang kita dah buat dalam hidup. Ini saja? Cukup ke apa yang aku usahakan ni? Apa yang hilang? Dan bila aku sedar ada yang belum lengkap,aku menyesal tak sudah.Padahal itu semua cuma kultur kehidupan.Perkara biasa.

Dan kultur ini tak akan galakkan kau fikirkan semua benda ni sampai lah hari kematian kau.Kita semua terlalu sibuk dengan perkara-perkara egostikal.Karier,Keluarga,cukup makan ke tak,cukup duit ke tak, kereta kena tukar exzos yang macam mana.. kita menyibukkan diri untuk tujuan urbanisasi.Sampai kita tak cukup masa untuk pandang belakang dan nilai semula apa yang telah kita usahakan.cukup ke? Ini saja? Berbaloi ke?

Senang cerita.Kita perlukan seseorang untuk bimbing kita ke arah itu.Benda macam tu tak akan jadi secara otomanis.Gila lah kalau ya.Magik lah kalau ya.

Hidup memerlukan seorang murabi, tapi aku belum jumpa siapa murabi aku,atau mungkin aku belum jumpa siapa diri aku? mungkin aku belum cukup sedar diri.

Faham tak aku sembang apa sekarang ni?