Wednesday, March 2, 2011

Bercakap Tentang Originaliti

Ada pro dan kontranya untuk ada identiti sendiri.Setiap orang perlu ada identiti sendiri.Jangan jadi batak.Cari diri kita sediri,siapa diri kita blablabla ya itu betul tapi salah juga bagi aku bila sesetengah orang terlalu gah dengan identiti yang mereka bawa sampaikan ia bertukar jadi satu penyembahan dan mereka otomatik jadi perfeksionis.Mereka sungguh-sungguh nak yakinkan orang tentang diri mereka,cuba plastikkan satu "kematangan" untuk tarik lebih ramai peminat dan jadi public figure.

Mereka jadi riak.


Mereka nak lagi dan lagi dan lagi dan kalau boleh perhatian non-stop.Sebut nama belah utara orang kenal,sebut nama belah barat orang kenal. "Populariti" pada usia muda betul-betul boleh buat manusia jadi langsi.So itu bagi aku satu isu kepoyooan kronik.Aku tak suka.Banyak sebenarnya budak-budak macam ni yang aku jumpa.Tapi aku cuba hipokritkan diri untuk berkawan dengan mereka supaya aku dapat kaji lebih deep pasal isu ni.

Siapa yang kau cuba impress? Trying to be 'one of them'? That is what you call being true to yourself? Kalau nak cakap mesti bertapis sebab nak sentiasa kedengaran kool.Hye,just loosen up a bit will ya? Bila aku dah entrikan isu ni maksudnya tahap menyampah aku dah berjaya capai lagit ke tujuh.atau mungkin lebih tinggi dari tu.Seryes.


Kita manusia,rumah kita atas dunia.Manusia atas dunia semua pesen suka melabel.Disebabkan tu kita sepatutnya lebih aware dengan perangai kita.Bukan aku kata aku ni bagus.Cuma kalau kau tanya Fared Ayam pun dia akan ludah kau lebih daripada entri ni.Maaf kepada sesiapa yang rasa offended.


*kirim ludah*